Uczyń swój sklep internetowy przyjaznym środowisku, wykorzystując papier nacinany

Decydując się na prowadzenie sklepu internetowego, stajemy przed wyborem, w jakiej formie będziemy wysyłać nasze produkty. Pierwszą myślą będzie zapewne użycie do tego celu folii bąbelkowej, warto jednak rozważyć wykorzystanie materiału do pakowania innego rodzaju, jak choćby papieru nacinanego.

Papier z wycięciami to rodzaj opakowania, które jest wykonane z papieru, co sprawia, że jest ono zarówno trwałe, jak i nadaje się do recyklingu. Papier z nacięciami ma różne zastosowania w branży sklepów internetowych, a jednym z nich jest zapewnienie, że produkt bezpiecznie dotrze do miejsca przeznaczenia. Nie tylko zmniejsza to ilość odpadów, ale również chroni produkty przed potencjalnymi uszkodzeniami w trakcie ich transportu

Estetyczny, ekologiczny i praktyczny – papier nacinany

Dlaczego jako właściciele sklepu internetowego mielibyśmy rozważać używanie mniej popularnego papieru nacinanego zamiast folii bąbelkowej? Jeden z argumentów przemawiający za postawieniem na papier nacinany znajduje się niejako w postawionym pytaniu. Papier nacinany jest znacznie mniej popularny od folii bąbelkowej, co w jakimś stopniu pozwoli nam wyróżnić się na rynku. Oczywiście otrzymanie przez klienta paczki w papierowym opakowaniu zamiast w folii pewnie nie zrobi na nim wielkiego wrażenia, jeśli jednak zdecydujemy się na zadrukowanie papieru logiem naszej firmy oraz podkreślimy ekologiczną wartość takiego rozwiązania, długofalowo może to zaowocować zwiększeniem rozpoznawalności naszej marki.

Jeśli chodzi o ekologiczny wymiar papieru nacinanego, jest on zazwyczaj w pełni biodegradowalny. Jeżeli używamy papieru nacinanego, to z dużą dozą pewności został on wyprodukowany z papieru recyklingowego i na taki też zostanie przerobiony po jego utylizacji.

Papier nacinany jest również najlepszym rozwiązaniem do wysyłki delikatnych i drogich produktów. Niektórzy mają wątpliwości, czy papier nacinany może być skutecznym materiałem amortyzującym. Zupełnie niepotrzebnie! Papier nacinany jest bardzo odporny, a owinięcie go wokół produktu sprawi, że każdy szczegół będzie doskonale chroniony. Papier ten zawdzięcza wytrzymałość swojej karbowanej strukturze, jest on ponacinany w taki sposób, że po rozciągnięciu tworzy siatkę, zwiększając swoją powierzchnię nawet dwukrotnie.

Papier nacinany może wchłonąć i rozprowadzić nacisk wstrząsu na znacznie większej powierzchni. Nie tylko daje to klientom pewność zakupu, ale także pomaga nam w zwiększeniu sprzedaży i satysfakcji. Dodatkowo każde użycie papieru nacinanego do pakowania oznacza, że nie użyliśmy do tego celu folii, co jest zawsze na plus, jeśli chodzi o ochronę środowiska.

Papier nacinany jako wypełniacz do paczek i pochłaniacz wilgoci

Jeśli chodzi o zakupy online, papier nacinany jest ekonomicznym i wydajnym rozwiązaniem jako materiał opakowaniowy. Dzięki temu, że papier nacinany pochłania wilgoć, możemy utrzymać właściwe środowisko dla naszych produktów podczas przechowywania lub transportu. Papier nacinany pochłania nadmiar wody z powietrza, chroniąc produkt przed wilgocią. Jeśli produkt jest wrażliwy na bezpośrednie działanie promieni słonecznych, również nie stanowi to problemu.

Papier nacinany świetnie nada się w roli wypełniacza do paczek, jego powierzchnia po rozciągnięciu jest duża, a jego delikatna struktura nie narusza w żaden sposób powierzchni przedmiotów (czy to ją zarysowując, czy wycierając). Papier jest giętki, toteż można dokładnie owinąć w niego drobne, nieforemne przedmioty.

Papier nacinany jest idealny do owijania delikatnych przedmiotów, takich jak szkło, porcelana lub inne towary wrażliwe na wstrząsy. Papier nacinany chroni przed wszelkimi uszkodzeniami mechanicznymi, np. podczas transportu. Można bezpiecznie układać kilka warstw papieru karbowanego jedna na drugiej, jeśli umieszczone w nim przedmioty wymagają większej ochrony amortyzacyjnej niż ta, którą może zapewnić jeden arkusz. Przy czym należy wspomnieć, że warstwa papieru nacinanego jest znacznie cieńsza od warstwy folii bąbelkowej, a co za tym idzie, nałożenie kilku warstw papieru nie zwiększy rozmiarów paczki w taki sposób, jak miałoby to miejsce, gdybyśmy owinęli ją kilkukrotnie folią bąbelkową. A zarówno waga, jak i rozmiar paczki przekładają się bezpośrednio na cenę wysyłki.

Nadaj swojej paczce elegancki i niecodzienny wygląd, stosując papier nacinany

Obecnie firmy stosujące ekologiczne rozwiązania i uskuteczniające politykę zero waste są cenione przez konsumentów. Jako społeczeństwo dorośliśmy do tego, żeby stawiać szarobure papierowe opakowania nad wielkie, ładne, kolorowe pudełka, stanowiące w dzisiejszych czasach bardziej przykład kiczu niż synonim elegancji i luksusu. Dochodzi więc do niecodziennej sytuacji, gdzie obiektywnie gorzej wyglądające opakowania uchodzą przez nas za bardziej atrakcyjne. I całe szczęście!

Jeżeli ekologiczne rozwiązania służą naszemu środowisku, a przy okazji czynią nasz sklep internetowy bardziej cenionym przez konsumentów, dlaczego nie wprowadzić tych rozwiązań od razu?

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *